Etichete

, , , , , , , , , , ,

Încet, lista de lecturi pregătită pentru vară se completează cu câte un X, semn că lectura cu pricina a fost parcursă.

S-a început cu Micul prinț, a urmat Hanno desenează un balaur, pentru ca acum, Fram, ursul polar să  să fie cel care s-a cuibărit în sufletele noastre. La ce caniculă este, cred că-i cea mai nimerită lectură, deoarece ținuturile de gheață vin să ostoiască nădușeala. Chiar așa, din cărți! 🙂

Fram este un personaj de poveste, în adevăratul sens al cuvântului, și regret acum, adult fiind, că nu am așa un camarad. Cred că acest urs întruchipează tot ceea ce și-ar dori cineva, prin calitățile de care dă dovadă și prin tot comportamentul pe care îl are.

L-am citit și eu când eram copil, dar acum, recitindu-l, am întâlnit un alt Fram. Ori, poate el era același dar l-am perceput eu diferit. Am trăit, alături de Luca, clipe mi-nu-na-te, care mi-au mers la suflet. Dacă aș fi putut, aș fi intrat în carte, în poveste, și chiar dacă eu nu funcționez la frig, aici aș fi intrat.

Exemplarul pe care-l avem noi este unul din 1974, editat la Editura Ion Creangă în format A3, cu foaie „cărnoasă”. Ilustrațiile semnate de Iacob Desideriu sunt de vis. Fiecare început de capitol are o monogramă minunată, care nu știrbește cuvântul, cât despre ilustrațiile din carte, voi atașa câteva imagini care vor vorbi de la sine.

Fram, ursul polar

Fram, ursul polar1 Fram, ursul polar2

Așadar, preț de o săptămână, Fram ne-a bucurat existența și ne-a făcut mai buni, dar ne-a și dat tot felul de teme de gândire. Am trecut în evidență felul nostru de a fi, prietenii pe care- i avem, locul în care trăim, relațiile pe care le-am experimentat de-a lungul timpului.

Am luat aminte la comportamentul lui Petruș și l-am fi strigat în gura mare, pentru a fi cunoscut de toți copiii.

După ce am terminat volumul, Luca a făcut o fișă, de data asta a lecturilor de școlărel de clasa a III-a, dar și una cu trăsăturile morale și fizice ale lui Fram. Le atașez, poate vă vor face cu ochiul.

Lecturile unui școlărel de clasa a III, Fram, ursul polar

Trăsături morale și fizice, Fram

Fram, ursul polar3

Nici cuvintele necunoscute nu le-am uitat, drept pentru care am apelat, din nou, la dicționar.  Un exercițiu ce nu strică nimănui, indiferent de vârstă.

Căutăm cuvinte noi, în dicționar – video

Lecturile merg mai departe, dar Fram s-a cuibărit deja, în sufletele noastre. El vine să completeze o paleta de trăiri pe care dealtfel nu am fi avut cum s-o experimentăm. Cel puțin eu nu, dar poate Luca mai are o șansă.