Etichete

, , , , , , , ,

Dacă privesc în urmă, ajung la concluzia că muuult timp am alocat vorbind despre… timp. Asta pentru că subiectul este foarte ofertant și poate fi privit din mai multe puncte de vedere și din mai multe unghiuri.
Acest subiect poate fi abordat din prima copilărie, pentru că despre anotimpuri care se văd, se simt, se miros, se poate discuta și fără a cunoaște literele și cifrele. Paleta activităților este atât de ofertantă că-i păcat să nu încerci și tu, alături de copil, câteceva.
Am vorbit despre anotimpuri în fel și chip! Dacă veți avea curiozitatea să răsfoiți paginile blogului, nu aveți cum să nu remarcați acest lucru. Am reprezentat anotimpurile sub formă de copiii, Zâne sau elemente din natură.
dsc_1229-3

Alături de Luca am confecționat copacul celor patru anotimpuri și taaare frumos și educativ a fost. Deasemenea, am făcut și o carte a anotimpurilor, atât în limba română cât și în limba engleză.

dsc_2500-2

Am vorbit despre timp și l-am măsurat cu ajutorul ceasului. Nu au fost învățate cu greu nici noțiunile despre oră,  minute sau secunde.

dsc_4895

Acum am trecut la alt nivel, pentru că orice revenire la o temă aduce cu ea și informații noi. De această dată s-a ajuns la școală la studierea unității de măsură a timpului, a transformărilor din ore în minute și din minute în secunde.

timp-16

Au fost socotite câte zile sunt în cazul a două sau trei luni consecutive. Am vorbit despre ani bisecți și câte zile au, dar și despre zilele unui an calendaristic normal.

Despre luni și zilele lor – video

Am privit, mai atent, la programul unui școlărel de clasa a III-a și Luca a făcut un grafic legat de acest subiect.

Cum arată graficul unei zile din viața unui școlărel de clasa a III a – video

Pe lângă toate acestea copilul a mai rezolvat câteva exerciții. De folos ne-au fost Matematică, Competențe și performanță de la Editura Paralela 45, dar și caietul ce vine în completarea manualul, de la Editura Corint.

Luca despre unități de măsură timp

mate_standard_clasa3_Mogos_2014_coperta1 MateCaietIII

Exerciții cu și despre timp – video

Vă dorim să aveți înțelepciunea de a folosi timpul cât mai eficient. Și nu uitați, nu vă mai întâlniți cu el!