Etichete

, , , , ,

Imagine

Dacă vine vorba de luni, atunci automat vorbim despre „Cunoaşterea mediului”. Şi nu numai că vorbim, dar mai şi lucrăm, recapitulăm, confecţionăm, ce mai… mare emulaţie!

Este un prilej pentru a mai ieşi din matematică şi română şi de a face cunoştinţă cu informaţii despre animale, plante, vreme sau mai ştiu eu ce se iveşte.

De ceva vreme suntem prinşi şi cu engleza, aşa că există un melanj de exprimări şi termeni, care nouă ne plac foarte mult.

„Cunoaşterea mediului” mă trimite la căutări amănunţite, asta pentru a găsi cele mai adecvate forme pentru copil, dar şi la tot soiul de năstruşnicii de confecţionat şi asta pentru că lui Luca nu-i prea place nici să decupeze, nici să bricoleze, nici să picteze. Însă continui să cred că dacă abordez cu răbdare şi tact, se vor dezvolta (sau nu!) şi aceste deprinderi. Numai timpul îmi va putea da răspunsul corect, la momentul potrivit.

Pănâ atunci încercăm de toate.

La aceste teme primul material pe care îl folosim este cartea, evident, pentru că lecţia are loc în clasă şi pentru că Luca trebuie să ştie ce scrie şi în manual. Nu sunt eu în măsură să spun dacă manualul este bun sau nu, dar îl văd ca pe o trambulină ce mă „aruncă” spre dezvoltarea subiectelor scrise acolo. Şi mai este pe urmă tema pe care Luca o are de pregătit pentru ora cu pricina.

Astăzi a avut despre anotimpuri şi vieţuitoare.

ImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagine

După ce textul din manual a fost citit şi s-au răspuns la întrebările de acolo, am găsit, după îndelungi căutări un site care se numeşte cookie.com/kids/worksheet şi de unde am printat câteva fişe cu acest subiect. Luca le-a completat în româneşte, a făcut o copertă, le-am laminat şi am alcătuit cu ajutorul lor o Carte a anotimpurilor.

Pe aceste fişe trebuie să asociezi lunile anului cu evenimente şi cu întâmplări, să desenezi etc. A fost frumos iar Luca, deschis şi cooperant. Pe lângă aceste fişe am mai urmărit diferite cântecele în limba engleză despre lunile anului, despre anotimpuri şi despre animale.

O altă activitate făcută tot pentru această temă a fost confecţionarea Copacului anotimpurilor. În acest scop am făcut un tipar cu un copăcel, pe care apoi l-am printat pe patru foi de culori diferite (pentru a sugera anotimpul). Tiparul îl aveţi mai jos. Nu cred că este necesar să mai scriu ce şi cum am făcut pentru că se poate lesne vedea, din imaginile de mai jos. Am pus la dispoziţia copilului mai multe materiale, aşa putându-l lăsa pe el să aleagă ce îi place. Şi cu excepţia toamnei, unde a pus frunze din foam, la restul anotimpurilor a folosit buloane din bumbac. După ce a decupat, lipit, asamblat toţi copăceii pe un beţişor subţire, am confecţionat un postament din polistiren, pe care Luca a prins mai apoi un disc  ce avea scrise toate cele patru anotimpuri. L-am fixat şi gata!

Vreau să vă spun că este de mare efect şi copilul a fost foarte încântat de rezultatul final. E un craft ce se confecţionează uşor şi nici nu necesită foarte multe materiale. Evident că se pot face şi improvizaţii, în funcţie de ce are fiecare în „cămară”.

ImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagine

Asta a fost pentru astăzi. O săptămână bună vă dorim!

Reclame