Etichete

, , , , , , ,

Am primit o notificare de la elefant.ro precum că astăzi îl sărbătorim pe Winnie. Așa o fi! Dar noi nu avem nevoie de o zi anume, pentru că ne bucurăm de prezența acestui minunat personaj, foarte des.

Povesteam cândva de regretul pe care l-am avut față de faptul că l-am întâlnit pe Winnie când deja eram adult. Mai bine spus, Răzvan, primul meu copil a înlesnit întâlnirea cu el. Atunci, eram într-o căutare febrilă de titluri pentru copii (din care nici acum nu am ieșit, și nu au trecut decât 20 de ani!) când l-am găsit pe Winnie, așteptându-mă pe un raft, într-o benzinărie Shell. Atunci, la acea oră, doar acolo se găseau cărți mai răsărite, ca și jocuri, dealtfel. Multe am mai achiziționat din aceste benzinării, care între timp au și dispărut! Dar parcă am mai spus asta 🙂

Winnie 18 ian 2015 colaj

Cartea aceasta, „Prima mea întâlnire cu Winnie, ursulețul de pluș”, a constituit postamentul unor discuții de neuitat, pentru că în ea am găsit cele mai bune metode prin care ne putem apropia de copil, așa ajutându-l să-și înfrunte temerile și fantasmele inerente vârstei. Între filele cărții am aflat pentru prima dată, că anul nu se termină atunci când nu mai sunt file în calendar, sau că nu avem de ce să ne temen de controlul medical, anual. Aici l-am întâlnit pe Heffalumph, un elefant ce nu era groaznic, ci din contră! 🙂

DSC_2170

De aici, Răzvan a dorit să luam lista cu ”Regulile de siguranță” care chiar dacă erau ale lui Christopher Robin, se potriveau foarte bine și cu noi. Ea a stat mult timp lipită în camera copilului, ceea ce a fost de bun augur.

DSC_2173

Apoi, ușor, ușor, în biblioteca copiilor au poposit toate cărțile apărute cu aceste personaje dar și jocurile în care ne sunt parteneri. Acestea au fost completate de filmele făurite de Walt Disney.

Dacă veți avea curiozitatea, veți vedea o parte din aceste cărți, cum au fost prilej de bucurie și lucru pentru noi, iar despre activităli înlesnite de acestea puteți citi:

Ursulețul winnie și copacul cu miere – carte și fișe de lucru

Ursulețul Winnie și ziua furtunoasă – alături de nori

Deasemenea l-am prezentat pe Winnie, de câte ori am găsit înțelegere, în școli și grădinite, sub forma machetelor confecționate de mine. Nici nu știți ce bucurie și ce bine a fost primit de copii.

Machete didactice Winnie the pooh completare

Machete didactice Winnie the pooh

Machete didactice Colțul aniversatului în grădinițe

Acestea sun abordările pe care le-am dat noi acestui subiect.

Dar astăzi doresc a vă prezenta un joc intitulat „Hide and seek”, pe care nu de mult Luca l-a jucat alături de fetițele Alinei. Și nu știți ce frumos a fost!

DSC_1937

Este un joc de atenție și memorie, în care copiii trebuie să-și dea seama ce anume s-a schimbat pe tabla de joc.

Există 12 cartonașe care se așează câte 4 pe fiecare rând, rezultând trei rânduri. Aceste cartonase formează o imagine în care sunt personajele poveștii cu Winnie. Jucătorii se uită la ele, după care pleacă. Cele 12 carduri cu poze au față dublă: fundalul este același în ambele poze, dar ceva este diferit.  Când se întoarce poza, jucătorii trebuie să recunoască ce anume este schimbat, să observe diferența și s-o zică.

Poarta Calimanilor dec 2014 Hide and seek

Pentru o mai bună înțelegere atașez imaginea din regulamentul de joc aflat în cutie.

DSC_1942 DSC_1940

Copiii joacă Hide and seek – video

Poarta Calimanilor dec 2014colaj1

Vreau să spun că sunt foarte binevenite aceste jocuri, pentru că se învață într-un mod distractiv. Iar copii adoră aceste manifestări.

Poarta Calimanilor dec 2014colaj2

Experimentați și voi aceste îndeletniciri!