Etichete

, , , , , , , , , ,

DSC_7043

Suntem pe final de an şcolar iar tematicile noastre sunt foarte variate. Încerc să fac tot ce-mi stă în putinţă pentru a găsi modalităţi  mai reconfortante să zic aşa, în a face activităţi care să iasă din sfera şcolară şi să reprezinte o sursă de curiozitate pentru copil.
Şi aşa am hotărât să vorbim mai pe-ndelete despre Plantele acvatice (de unde se apropie plecarea la mare!).
Am primit anul trecut de la draga noastră Camelia o carte despre rădăcini. Am avut multe dezbateri care s-au învârtit în jurul plantelor dar nu am reuşit niciodată să exploatez această minunată carte, aşa cum aş fi dorit.
Am vorbit despre alcătuirea unei plante şi dacă sunteţi curioşi cum am făcut acest lucru, puteţi privi şi citi. Piesa de rezistenţă a acelei lecţii a fost Brelocul din frunze uscate care a avut un impact foarte plăcut asupra lui Luca. Plantele au fost studiate în amănunt şi atunci când am vorbit despre rapiţă, despre viorea şi narcisă, asta ca să nu mai amintesc despre curiozitatea copilului în ceea ce priveşte plantele carnivore. Aşa că a rămas în aşteptarea momentului potrivit care s-a ivit acum. Mi-am făcut multe scenarii legate de ea (la carte mă refer) şi ar fi putut ieşi ceva mai elocvent, dar cred că acum a fost pe listă, la priorităţi şi eu atâta inspiraţie am avut.
Cartea se numeste What do roots do? de  Kathleen V. Kudlinksi şi este minunată. Scoasă în condiţii grafice deosebite, pe o hârtie cum şi-ar dori orice carte să-şi poarte slovele, cu imagini extrem de clare încât micul cititor poate înţelege ce se petrece cu planta respectivă fără a fi nevoie de lecturat textul. Am uitat să precizez că textul este în limba engleză.

DSC_7039

Aşadar cartea a fost „luată la rost” :), filă cu filă, chiar dacă acum căutam informaţii despre plantele acvatice. Îndrumător într-ale cititului ne-a fost Răzvan, care ne-a oferit o mână de ajutor. E altfel când alături de Luca stă şi Răzvan.

DSC_7041DSC_7045DSC_7046DSC_7047DSC_7049DSC_7050

Şi au fost muuulte întrebări! Dar despre plante acvatice am vorbit cel mai mult. Luca nu era străin de tipurile de rădăcini, de felurile de tulpini, de flori şi seminţe şi de ceea ce este legat de cunoştinţe primare despre plante. Anul trecut am avut o mini-seră în casă, iar Luca a fost grădinar cu acte în regulă. Am lucrat la ea aproape 6 luni şi am urmărit fiecare etapă.  A ajuns foarte departe, la stadiul în care a cules fructele! Şi nu orice fel de fruct, ci un gogoşar (cam micuţ ce-i drept, dar gogoşar).

DSC_7037

Nu a fost singura carte folosită la documentare. Alături a mai stat Mica enciclopedie Larousse Plantele dar şi Prima mea Enciclopedie Larousse , cărţi la care am apelat de foarte multe ori.

DSC_7032DSC_7033DSC_7035DSC_7034

După ce lecturile au fost terminate şi întrebările rostite, Luca a completat un chestionar despre plante, chestionar pe care l-am confecţionat eu. Îl găsiţi mai jos.

DSC_7055 DSC_7056 DSC_7057

Chestionar despre plante

Activităţile de îndemânare au constat într-o joacă cu abţibilduri, dar nu pe carte ci pe o foaie separată şi confecţionarea unui crab din cuişoare de plastic. Insist pe aceste activităţi pentru că Luca nu are răbdare şi pentru că nu este foarte îndemânatic. Pentru autocolante am folosit cartea de la editura Teora, Activităţi cu autocolante La mare. Nu o ocoliţi, pentru că merită şi copiii îndrăgesc astfel de îndeletniciri. Unde mai pui că învaţă şi formele geometrice, deci un dublu avantaj!

DSC_7029 DSC_7030 DSC_7031

DSC_7052 DSC_7053 DSC_7054

Luca a confecţionat un colaj folosid abţibilduri, colorând, desenând.

DSC_7028 DSC_7206

Aşteptăm cu nerăbdare să ajungem la malul mării, pentru că de acolo putem analiza chiar cu lupa, tot ceea ce găsim sub apă.
Şi nu mai avem mult!

Reclame