Etichete

, , , , , , ,

DSC_2559

În zilele ce vor urma voi arăta și această etapă din viata noastră, pentru că a fost foarte frumoasă, cu multe întrebări și cu multe descoperiri.

Însă astăzi doresc a vă arata cum am recapitulat aceste noțiuni (așa încep eu, cu recapitulările, însă vă rog să-mi acordați clemență în ideea în care acest blog s-a născut recent, iar activitățile noastre sunt vechi, chiar foarte vechi!).

La școală, la cunoașterea mediului, colegii lui Luca au ajuns la acest capitol, însă el a fost bolnăvior și a lipsit de la lecția cu pricina, drept pentru care, cu ajutorul lui David  colegul lui căruia îi mulțumim, am intrat în posesia celor predate în clasă. Am considerat de cuviință că-i mai antrenant să recapitulam așa, cum se cuvine și nu numai să transcrie tema din clasa.

Iată ce-a ieșit!

Totul a început cu câteva zile înainte când doamna învățătoare le-a cerut copiilor să facă aceste experimente pentru a putea observa ceea ce se întâmplă, în speță, transformările prin care trece o sămânță.

DSC_2001DSC_2002

De această dată, Luca a pus la încolțit câteva semințe de linte verde și roșie și câteva boabe de fasole albă. Toate au fost ,,plantate” în niște cutiuțe mici și nu în pământ, ci în vată, așa cum se cerea.

După o săptămână, plantele copilului erau deja încolțite și a trebuit să le susțină cumva, drept pentru care a pus și pământ peste vata. Copilul fiind bun la mână și având grijă de ele să fie udate, acestea au crescut foarte frumos.

Când ne-am apucat propriu zis de temă, deja aveam o rădăcină zdravănă, o tulpiniță firavă și niște frunzulițe așișderea. Dar am avut pe ce să facem observațiile!

Din discuțiile noastre anterioare, exista o macheta cu „Părțile componente ale unei plante”  așa că, am fost dotați cu toate cele necesare pentru o activitate pe cinste. 🙂

DSC_2532

La noțiunile învățate până acum am mai adăugat și unele noi. Așa, Luca a aflat că rădăcinile sunt de mai multe feluri: firoase, pivotante, rămuroase. Că tulpina poate fi aeriană, subpământeană, subacvatica. Deasemena sau auzit noțiunile de tulpină lemnoasa, agățătoare, târâtoare. A spus că frunza este bucătăria plantei și că aceasta prepară hrana.

DSC_2520DSC_2521DSC_2522DSC_2523DSC_2524DSC_2525DSC_2527DSC_2528DSC_2530DSC_2531

În ,,Atlasul botanic” sau identificat toate noțiuni enumerate mai sus. Fiind de o foarte buna calitate și cu imagini clare și colorate, s-a parcurs totul cu voie bună și dorința de cunoaștere.

DSC_2545DSC_2546DSC_2547

Materialele care ne-au fost astazi de un real folos sunt urmatoarele: manualul copilului, Atlasul botanic, macheta didactica si ,, Sa cunoastem florile” Editura Aramis.

DSC_2533 DSC_2605DSC_2606DSC_2607

Pentru că toamna este anotimpul crizantemelor și pentru că la flori se făcea referire, la alcătuirea și forma lor, le-am studiat pe viu. În cărticica de la Aramis, este minunat detaliată crizantema (și nu numai ea!) iar Luca a putut pipai, mirosi, simți această plantă. În vaza noastră erau și crizateme dar și tufănele.

DSC_2537DSC_2539DSC_2540DSC_2541DSC_2542

Apoi Luca a făcut o fisșă în care a recunoscut și scris câteva feluri de frunze. Au fost dintre ele pe care le-a recunoscut însă au fost și câteva pe care n-a știut să le denumească. Deasemenea, a mai completat o fișă pentru școală în care a scris câteva cuvinte despre frunzele lui preferate.

DSC_2548DSC_2550DSC_2551DSC_2553DSC_2554DSC_2559DSC_2560DSC_2561

Ultima etapă a activității noastre a constat în confecționarea unui mic breloc ierbar portabil, iar pentru a fi înțeleasă am să explic. Doamna învățătoare a cerut ca elevii să facă un tabel sau orice altceva în care să fie frunze și flori. Noi, pentru că suntem prevăzători și pentru că aveam puse la presat de mai multă vreme plante diferite, am avut câteva frunze dar și flori pe care le-am așezat pe niște cartoline, Luca a scris cărei plante aparțin după care le-am laminat, le-am perforat și adunat într-un breloc ierbar. A ieșit foarte frumos și ce-i mai important, plantele nu se mai deteriorează!

Pe cartoline de la breloc veți regăsi la frunze: trandafir, smochin, salcie, leandru, gutui și salcâm iar la flori: leandru, trei frați pătați, orhidee, pansea, azalee, salcâm și păpădie.

DSC_2591DSC_2592DSC_2602DSC_2593DSC_2594DSC_2595DSC_2596DSC_2597DSC_2598DSC_2599DSC_2601

La fișa despre frunza preferata s-a pus o rămurică de trandafir.

DSC_2603 DSC_2604

Și uite așa, ne-am înconjurat de culori și delicatețe! Plantele ne înfrumusețează viața și ne arată cum putem fi mai buni și mai înțelegători. Fără ele, viața ar fi lipsită de culoare și în ciuda acțiunilor distructive ale oamenilor, ele continuă să lupte!

Anunțuri