Etichete

, , , , , , , ,

DSC_6439

Zilele acestea s-a tot vorbit despre iepuraș. Poate și de unde faptul că este asociat cu sărbătorile Pascale, fiind foarte îndrăgit și așteptat de cei mici.
În casa copilăriei mele acest simbol nu exista, în ciuda faptului că în zi de sărbatoare hainițele noi ne întregeau garderoba. Însă am considerat de bun augur să vorbim despre iepuraș nu numai din postura de aducător de daruri ci și din perspectiva lui zoologică, de mamifer.
Este extrem de proaspăt în mintea lui Luca și nu numai a lui, prezența unui iepure deosebit, aceea a lui Edward Tulane (despre care daca n-ati citit o puteti face aici) si uite asa carligul a fost asigurat.

Dar pentru aceasta întâlnire am apelat la o carte dragă nouă,  citită și răscitită pe nume Prietenii din Pădurea fermecată de Tony Wolf, carte aparuta la editura Crișan.

Abia dupa ce am văzut figurinele minunate făcute de Camelia dar si de Coca, m-am aplecat mai mult asupra acestor minunate extensii ale unei cărți. Pentru că aceste figurine vin să completeze viziunea cititorului asupra poveștii și asta pentru că personajul iese din paginile cărții, la propriu! În volumul de față sunt trei povesti, una mai frumoasă ca alta și vă recomand să le savurați în tihna căminului vostru.

DSC_6452DSC_6454DSC_6455DSC_6456DSC_6457DSC_6458DSC_6460DSC_6462

Fiecare poveste are personajul principal și sub formă de figurină și așa avem Iepurele fermier, Piticul tâmplar și pe Șoricina. Nu doresc a vă dezvălui poveștile ci doar a vă face curioși.

DSC_6431 DSC_6432

Așadar, am plecat de la această poveste pentru a ne reîntâlni cu încă un iepuraș. De aici, am trecut la partea mai științifica a temei și am apelat la minunatele fise de la Imp, pe care le folosim la aproape toate temele în care se face vorbire despre animale, insecte, reptile, ce mai, viețuitoare fel de fel!

DSC_6435DSC_6436DSC_6443DSC_6444

Aceste fișe sunt minunate, foarte bine structurate, cu informații clare și la obiect. Imaginile frumoase și de calitate.

DSC_6498 DSC_6499 DSC_6501 DSC_6502 DSC_6503

Precum se vede, oferta de iepuri de la imp este vastă iar informația pe măsură. Important este a se crea niște legături care mai târziu se vor dovedi a fi foarte folositoare. Din lecția noastră nu putea lipsi presenterul în care se regăsesc sintetizate, cele mai importante informații despre animalul despre care vorbim astăzi. Pe coperta lui am atașat o poezie scrisă de Grigore Vieru. Minunată poezie!

DSC_6446 DSC_6447 DSC_6513 DSC_6514 DSC_6515 DSC_6516 DSC_6517

Pe lângă aceste fișe am mai apelat și la volumul Mamifere de la enciclopedia Disney, iar aici am găsit un capitol dedicat acestui mamifer. A fost citit și acesta, și nu pentru prima dată.

DSC_6433 DSC_6434 DSC_6508DSC_6509

După ce Luca a trecut in revista si aceasta lectura, a urmat completarea unor fise pe care le-am pregatit in acest scop. Pentru ca este vorba despre iepure, am profitat si am readus in discutie grupul de litere ie, ea, ia si in fisele pregatite se regasesc intrebari legate de acest subiect. Aceste fise le gasiti in fisierul de mai jos, asta daca veti considera ca va sunt de folos.

Fişe de lucru Luca despre iepuraş

Înainte de-a începe să completeze fișele de care pomeneam mai sus, Luca a scris părțile componente ale corpului unui iepuraș. Pe urma a avut de colorat o figurină, care evident că reprezenta un iepuraș, dar pentru a descoperi culorile trebuiau facute niste inmultiri. Usor, usor înmulțirile își fac loc în viața lui Luca, iar ele vin lent și neimpus, iar acest lucru este benefic pentru copil. Un motiv în plus de-a completa această fișă a fost folosirea unor carioci speciale care-și schimbă culoarea.

DSC_6464 DSC_6466 DSC_6473 DSC_6474

DSC_6476

Prima etapă a fost una mai inedită pentru Luca, având în vedere că lui nu-i place să deseneze și nici să coloreze. Am apelat la o carte ce face parte dintr-o altă serie, pe care noi până acum nu am prea exploatat-o. Se numește  Animale îndragite și este scoasă de editura Teora, iar de aceasta data am avut succes. Veți vedea pe fișa lui Luca un iepuraș desenat de el, iar eu sunt foarte mândră de cum a ieșit.

DSC_6505 DSC_6506

DSC_6479 DSC_6493 DSC_6496

DSC_6510 DSC_6511 DSC_6512

Și iată cum am reușit să mai adăugăm un capitol la lecțiile noastre de zoologie. Ușor, ușor portofoliul nostru crește. Dorim să împărtășim cu voi bucuria noastră iar dacă materialele pregătite  vă sunt utile, vă invităm să le folosiți.