Etichete

, , , , , ,

DSC_2965

Ușor, ușor, anotimpul alb ne învăluie, spre bucuria celor mici. Imaginea de alb imaculat te duce cu gândul la o curățenie și o puritate de care n-ai vrea să fii străin și pe care ai vrea s-o guști în cât mai multe situații, în cât mai multe anotimpuri.
Începem și noi, în limita timpului disponibil, printre teme, pian, volei și altele să ne mai strecurăm, pentru a ne mai ostoi sufletul de teme la alegere, nu numai impuse.
Și pentru că este firesc să ținem o ordine cronologica a anotimpurilor, ne-am gândit să ne jucăm puțin cu un ursuleț polar.
Este mai mult decât evident că ursul polar trece prin anotimpuri la fel ca și noi, însă în toiul verii nu prea te gândești să aduci vorba despre el.
Am scos arsenalul din dotare, și aici mă refer la cărțile și dicționarele pe care le avem, jocuri și tot soiul de lucruri ce te ajută să deslușești viața acestui animal singuratic și am trecut la treabă. Etapele sau succedat în ordinea dificultății și am alternat seriozitatea cu glumele, scrisul cu jocul, într-un cuvânt, am procedat de așa natură să ne fie nouă bine.
Am căutat ursulețul mai întâi cu… lanterna și l-am găsit în compania altor viețuitoare ce trăiesc în aceste medii atât de ostile și anume, Polul Nord și Polul Sud. Suportul a fost această cărticică achiziționată de la Lidl, în primăvară.

DSC_2907DSC_2909 DSC_2908DSC_2913

Apoi am sporit gradul de dificultate trecând la lecturarea enciclopediei Larousse pentru copii, cartea Animalele.

DSC_2906DSC_2905

DSC_2928  DSC_2930

După ce toate acestea au fost citite și întrebările au fost lămurite a urmat nivelul următor în  care suportul a fost asigurat de fișa  IMP, o fișă în care sunt detaliate informații despre viața ursului polar. Aici găsim specificate caracteristicile mai importante și anume: mod de viață, dimensiuni corporale, reproducere, specii înrudite, teritoriul de răspândire.

DSC_2903

DSC_2904  DSC_2924

Pentru ultimul nivel de documentare am folosit Enciclopedia pentru copii Animalele, în care pe lângă ursul polar s-au văzut și ceilalți urși existenți pe pământ, ursul brun, ursul malaezian, ursul cu ochelari și ursul panda.

DSC_2911 DSC_2918 DSC_2923 DSC_2924

După ce am aflat aceste informații, am trecut la completarea unor fișe legate de ursul polar. Luca a scris părțile componente ale unui urs, pe o fișă descărcată de pe internet.
Apoi pe o fișă făcută de mine, a scris câteva cuvinte întâlnite la acest subiect cu care a alcătuit mai apoi câteva propoziții. În prealabil le-a despărțit în silabe.

DSC_2932 DSC_2933 DSC_2934 DSC_2941 DSC_2942 DSC_2966 DSC_2971

DSC_2969 DSC_2970

A urmat un respiro în care am jucat,,Cine știe, câștigă!” iar Luca a ales fișa cu mamifere. Mie mi-au revenit altele însă, nu despre mine este vorba aici!

DSC_2916 DSC_2936 DSC_2937 DSC_2938 DSC_2939

Pentru că se apropie concursul Euclid, Luca a dorit să facă o simulare și am printat o fișă de pe site-ul loc cu exemple de subiecte date la concurs în anii precedenți, pe care copilul a completat-o fără probleme. Însă a remarcat că fișa este mult mai ușoară raportat cu cea de la Evaluare în educație – Limba română. Vom vedea sâmbătă care vor fi subiectele.

DSC_2944 DSC_2945

Ultimul nivel parcurs astăzi a fost acela ul unui desen făcut pe hârtie imprimată cu cerneală, pe care Luca a conturat un urs polar și pe care a scris câteva cuvinte. Pentru că știam că îndrăgește acest tip de desen (care la noi a fost făcut după un șablon) Luca a dorit încă o foaie pe care să deseneze el ce vrea, și așa, am apărut noi, familia!

DSC_2946 DSC_2950 DSC_2951 DSC_2953 DSC_2954 DSC_2956 DSC_2957 DSC_2975

La finalul activității noastre, Luca a primit o binemeritată diplomă.

DSC_2972 DSC_2974

Iată cum, la -3 grade, am reușit să ne încălzim mințile și sufletul jucându-ne și învățând în compania unui ursuleț polar năzdravan!