Etichete

, , , , , ,

Copilul are la biologie o profesoară pe care o iubește și pentru care învață cu drag (așa mai spune el, că-i pentru ea!) E adevărat că și lucru cu microscopul, la școală, a accentuat acest sentiment. Drept pentru care am continuat lucru cu el acasă, dacă tot dragostea-i așa de mare. Bine că avem cu ce, unde mai pui că avem chiar două microscoape. Ori nu era păcat să stea ele așa, neexploatate?                               20161022_114440 20161022_114643

Am pregătit material pentru a avea ce să analizăm și am trecut la treabă. Am pus baterii noi ca să nu fim întrerupți de cine știe ce incidente și, gata!

În cutia fiecărui microscop sunt niște lamele pregătite iar copiii pot observa părți din corpul unui greiere, o aripă de insectă dar și diferite fibre de origine animală. Vreau să spun că e fascinantă imaginea mărită. La microscop nu am avut cum fotografia dar e minunat și privit prin lupă. 🙂                             20161022_111729 20161022_111740 20161022_111756 20161022_111807

20161022_114650

Dar pentru că el a avut de analizat celula vegetală, o felie de morcov, un fir de pătrunjel și ceva ceapă ne-au însoțit de-a lungul procesului de învățare. Cu arome cu tot! 🙂

20161022_111528 20161022_111612

Și s-a studiat și analizat pe toate părțile, mai bine spus pe toate celulele. 🙂

20161022_110901 20161022_111037 20161022_111209

Apoi s-a dorit o variațiune și așa a pus și o picătură de apă.

20161022_112353 20161022_113040

S-au citit notițele predate de doamna, apoi din manual. Pe lângă asta, am achiziționat un caiet cu fișe de lucru, Biologie de Marilena Croitoru, în care, la fiecare lecție, se completează fișa aferentă. E ca o recapitulare deloc stufoasă.                                           marilena-croitoru__biologie-fise-de-lucru-pentru-clasa-a-v-a__606-683-080-5-785334255541

20161023_15102720161023_151505biologie-radacina

E frumos și captivant pentru copil așa o abordare. Încercați!

Reclame