Etichete

, , , , , , ,

Nu exagerez cu absolut nimic. Nu cred să fi citit vreodată o carte atât de specială. Are un mesaj ce te mișcă din rărunchi, indiferent de anii pe care îi ai.
Simplă, clară, profundă, așa a ales Shel Silverstein să ne așeze cartea în străfundul sufletului.
A inimii.
A minții.

Sunt nespus de bucuroasă că am găsit-o acum, în puterea maturității mele, dar și că Luca s-a întâlnit cu ea, exact la cei 10 ani ai săi. Am dus-o și la Londra, să vorbim despre ea și cu Răzvan, iar în drumul nostru am prezentat-o celor care au avut puțin răgaz să ne asculte.

20160316_180315 20160316_180327 20160316_180341

Shel Silverstein a ales să ilustreze cartea, precum lesne se observă mai sus pentru că cei care au mai avut de-a face cu acest scriitor știu că el își desenează imaginile pentru cărțile proprii.

Am trecut pe lângă ea de nenumărate ori, dar se pare că acum a venit momentul marii întâlniri. Acum, când înțeleg totul altfel și când lângă mine mai stă doar unul din băieții mei, celălalt fiind plecat în lume, la studii.

Cartea „Copacul cel darnic” sau „The giving tree” a apărut la editura Livingstone, în anul 2011, traducerea în limba română fiind făcută de Roxana Gamarț. Atât pot spune: este vorba despre relația dintre un băiat și un copac.

copacul-cel-darnic_1_fullsize

Este extraordinar cum reușește acest autor să ajungă la inima părinților, mai întâi, pentru că ei se vor regăsi, cu siguranță, în rândurile scrise de el. Iar aceștia, la rândul lor, vor duce mesajul către copii.

Luca citește „Copacul cel darnic” – video

Pentru că mi-a plăcut așa de mult am căutat pe internet să văd ce anume pot găsi legat de acest text. În limba română rezultatele au fost descurajatoare, drept pentru care am extins căutările. Și ceea ce am găsit taaare mi-a mai plăcut. Și nu numai mie. 🙂

Am găsit lectura în limba engleză și am plâns …

Narration of The Giving Tree. Written by Shel Silverstein

Am dorit a o asculta și Luca iar el a urmărit textul, în limba engleză, în același timp.

img412 img413

„The givind tree” – video

 Căutările mele au avut sorți de izbândă pentru că am găsit niște fișe de lucru, worksheet- uri, de care nu te mai poți sătura, lucrându-le.

Pe site-ul teachingchildrenphilosophy.org puteți încerca acest exercițiu. Senzațiile le veți descoperi singuri.

Discuții „Copacul cel darnic” de Shel Silverstein – video

DSCN6105

Pe site-ul http://www.shelsilverstein.com găsiți Shelebrate Poetry Month 2009, aici fiind mai multe fișe făcute pentru  diferite texte scrise de autor. Luca a lucrat o parte din ele cu doamna de engleză, așa mai adăugând un fan la activitatea noastră.

img414

O minune de poveste. Spor la citit!