Etichete

, , ,

Am parcurs o perioadă destul de mare de timp vorbind despre strămoșii noștri, dacii și romanii. Am încercat să intrăm în atmosfera acelor zile și a fost destul de greu. E nevoie de un exercițiu de imaginație și trebuie să faci abstracție de toată explozia asta tehnologică. Cei mici nu prea reușesc pentru că ei așa s-au trezit, dar părinților (nu tuturor) și bunicilor (mai ales) le este mai ușor. Am văzut de-a lungul anilor reacția băieților mei la poveștile bunicilor, motiv de fascinație supremă să asculți ce grozăvii spun: cum s-a ajuns de la difuzorul din perete la căștile din urechi sau cum s-a trecut de la toc la tastatură. Explozia informatică este fantastică și de neînțeles pentru cei ajunși în amurgul vieții.

Privesc cu uimire cum percep părinții mei modalitatea în care discut cu băiatul cel mare. Eu în biroul de acasă, el în camera lui din campusul englezesc. Hai, să te auzi mai treacă-meargă, dar să-l vezi în timp util, e prea de tot!

Dar să revin la dacii și romanii despre care s-a făcut vorbire la lecția de istorie. Despre manualul acestei materii am tot povestit și am făcut cunoscută părerea mea, de părinte, despre el. E greoi și cu foarte multe taine pentru copil. Întoarcerea în trecut e de neînțeles și lacrimile se rostogolesc printre secole, udându-i deopotrivă pe toți. Tocmai această manifestare m-a făcut să intensific căutările în speranța găsirii unei căi mai accesibile.

20151203_192255

Am citit, amândoi, informații variate și am căutat să deslușim necunoscutele. Am găsit pe youtube filmulețe în care sunt structurate aceste noțiuni și pe care le-am privit cu interes dar și cu ochii limpezi.

20151203_193313

Despre daci – istoria de clasa a IV-a – video

Notițe clasă – despre daci și romani – video

Pentru portofoliul de la școală am printat imagini iar sub ele Luca a notat informațiile principale, fără a intra prea mult în amănunte. În filmulețe pe care le-am urmărit existau și niște quiz-uri, la final, la care s-au dat răspunsurile corecte.20151203_194441

20151203_19553920151203_200021

Acestui capitol i-au fost alocate mai multe ore așa reușind să sedimentăm unele din informațiile proaspăt aflate.  S-a dat un test și la clasă iar rezultatul lui i-a arătat copilului că strădania lui nu a fost în zadar.

20151210_17190720151210_174129

Spuneam că am căutat destul de mult și am găsit și achiziționat o carte pe care acum copilul nu o prea înțelege pentru că este destul de complicată. Se numește Dacia Războaiele cu Romanii Volumul I Sarmizegetusa și este scrisă de Radu Oltean. Tipărită la Art Historia în 2013, această carte este neobișnuit de bogată în ilustrații (peste 190 de imagini color: ilustratii și reconstituiri de detaliu, fotografii de artefacte și monumente, hărți). Propune o viziune proaspătă asupra istoriei conflictelor daco-romane de acum 2000 de ani, o istorie curățată pe cât posibil de balastul ideologic și naționalist.

dacia-razboaiele-cu-romanii-volumul-i---sarmizegetusa_1_fullsize

E o carte prețioasă datorită modului în care a fost editată, în format mare 210X300, copertă brosată, 152 de pagini.

O săptămână frumoasă vă dorim, cu spor și sănătate.