Etichete

, ,

Cărțile scoase în prim plan pentru această perioadă au suscitat un interes mai mare asupra lui Luca decât mi-am închipuit. Se agață de ele, de mai multe ori pe zi, iar cele care au un text scurt și mai sunt scrise și în versuri, deja au fost lecturate. Îmi place că se tot „împiedică” de ele și mai mult, că nu le ignoră. Ar fi putut să rămână doar la primul stadiu și să trebuiască să vin eu din urmă, să-l împing, dar iată că nu este așa 🙂

L-am lăsat să aleagă el ordinea în care vor fi lecturate și are mai mult spor așa, pentru că decizia fiind doar a lui, cu alt elan lucrează diferitele teme anexate textelor citite. Încă nu a primit cărțile noi, ele vor începe să apară la braț cu Moș Nicolae. Dar, se pare că anul care a trecut l-a făcut să privească cu alți ochi volumele deja cunoscute. Dar la fel ni se întâmpă tuturor, nu-i așa?

Cartea de astăzi se numește Crăciunul lui Honey scrisă de Florentina Chifu și editată la Erc Press. Este o povestioară drăgălașă despre un cățeluș aciuat la un cămin de copii. Pe cât de iubit este de băieții de acolo, pe atât este de urât de îngrijitoarea acestui cămin.

img467

Cățelușul, care nu întâmplător se numește Honey, intră în tot soiul de încurcături, iar în cele din urmă… nu vă spun, pentru că merită să citiți povestioara.

Luca citește fragment Crăciunul lui Honey – video 

Craciunul lui Honey colaj

Este o carte accesibilă micilor școlari, cu un scris mare, boldit, iar imaginile completează într-un mod inspirat, textul. Iar faptul că povestea are un final fericit face ca lectura să fie terminată cu voie bună. Am povestit despre copiii care stau la casele de copii și de ce locuiesc acolo, de cei care nu au posibilitatea de a se întâlni cu Moș Crăciun, sau de cei care nu l-au văzut niciodată. Spiritul Crăciunul ar trebui să-l guste fiecare copil, dar știm că din păcate, nu este așa. 😦

După ce toate nelămuririle au fost rezolvate, rostite, analizate, am pregătit două fișe de lucru, în care am aprofundat noțiunea de „nea” și „ne-a”, oarecum de sezon. De ajutor mi-a fost un caiet pe care-l am din anul 2002, caiet din care am lucrat și cu Răzvan. Se numește „Să învățăm limba română, jucându-ne! clasa a III-a și este scris de Dumitra Radu și Camelia Jimborean. L-am căutat pe net dar nu l-am mai găsit  nicăieri. În acest caiet sunt fișe de lucru grupate în trei mari capitole: formarea capacității de lectură/citire, formarea capacității de comunicare și elemente de construcție a comunicării.

Atașez mai jos fișele după care am lucrat noi astăzi, pentru a vedea ce frumos sunt concepute.

img468 img465 img466

Luca a completat aceste două fișe și totul a decurs fără probleme. Sunt construite de așa natură să nu solicite prea mult școlarul, dar și să-l atragă.

img471

Craciunul lui Honey1 colajAvând în vedere că toate aceste activități au loc după ce sunt făcute temele pentru a doua zi, teme care nu sunt chiar puține, sunt încântată de ritmul pe care-l avem. Modificări intervin, dar nici noi nu funcționăm ca niște mașinării. Ne adaptăm din mers. Important este ca să avem subiecte și abordări diferite. În timp, ele vor face diferența. 🙂

Așa că, vă poftim la o partidă de joacă prin nea!