Etichete

,

DSC_6330

Iată că am intrat şi noi în sarabanda asta a evaluărilor!
Clasa pregătitoare nu am dorit să o prindem şi am reuşit să intrăm direct în clasa întâi. În ceea ce ne priveşte, a fost bine pentru că Luca deja ştia să citească şi să scrie, iar în clasa de debut şcolar, a învăţat să scrie de mână.
Problemele noastre nu sunt legate de noţiunile învăţate în şcoală ci de teama copilului de a sta acolo. Am avut şi în grădiniţă parte de aceste manifestări şi uşor, uşor ne apropiem de o stare dătătoare de confort, atât pentru mine dar mai ales pentru el.
Nu aş dori să discut despre aceste lucruri la care lucrăm de zor. Doresc a vorbi despre evaluări şi despre cum sunt ele văzute prin ochii unui părinte de copil care face parte din acest segment ce urmează a fi testat.
În primul rând, datele de testare s-au modificat, ele fiind acum 2 iunie, pentru limba română şi 4 iunie, pentru matematică.
Am scos şi eu subiectele care au fost afişate ca reper, atât la limba română cât şi la matematică pe site-ul ministerului educaţiei. Nu sunt nişte subiecte grele însă eu nu înţeleg un lucru şi anume, modul în care sunt redactate.

De exemplu, la matematică subiectul evaluarii este alcătuit din 8 pagini. Pe prima pagină este o cerinţă, pentru ca după aceea să urmeze 11 (unsprezece) subpuncte ce trebuie rezolvate, toate necesitând întoarcere la textul de pe prima pagină.
Oare nu este prea mult?
Oare nu era mai bine ca fiecare problemă să fie cu enunţul şi rezolvarea ei?
Oare nu mai mult îi încurcăm prin manevratul hărtiilor, în loc să vedem dacă ştiu să facă adunări şi scăderi până la o sută?
Nu contest că sunt copii ordonaţi, copii care au mai multă răbdare, însă marea majoritate a elevilor acestor generaţii sunt foarte activi şi foarte împrăştiaţi.
Pe lângă cerinţa propriu- zisă, sub fiecare enunţ mai sunt tipărite două dreptunghiuri, unul într-altul, deasupra cărora este scris un cod şi propoziţia: Nu se completează de către elev.

La limba romănă, în subiectele date ca exemplu pentru această simulare,  sunt mai multe formulare. Unul este pentru textul literar, unul este pentru textul ştiinţific, şi unul pentru scris.

Spre deosebire de matematică aici este de înţeles trimiterea la textul literar mamă, pentru că aşa se urmăreşte să se vadă dacă şcolarul a înţeles ce anume transmite acest text. Şi aici sunt 11 subpuncte. Pentru competenţa scris, o cerinţă a fost aceea de a scrie un bilet, sau de a interpreta o imagine desenată. Pentru imaginea desenată se cerea a fi scris un text alcătuit din 5 propoziţii în care să se răspundă la nişte întrebări deja existente.
Cam aşa se prezintă modelele date de către minister. Pentru o mai atentă cercetare accesaţi site-ul oficial.

La noi la şcoală am avut posibilitatea de-a achiziţiona un caiet de Teste pentru pregătirea evaluarii naţionale, clasa a II a.

img789

Nu mai ştiu dacă am dat pe ea 10 lei sau 15 lei, dar nu asta are importanţă, important este ce se găseşte în el. Stau şi mă întreb de ce mai trebuiau scoase cărţi speciale cu aceste subiecte, când teoretic, subiectele sunt cele care se fac la clasă. Ori în această carte – caiet sunt mai multe întrebări de logică, mai multe grafice şi foarte multe desene.
Nu ar trebui aprofundate şi stăpânite socotelile?
Sunt foarte mulţi elevi care intră în ciclul gimnazial şi nu au habar de socoteli şi de înmulţiri. Ori nu pe asta ar trebui insistat?

Iar la limba română sunt foarte mulţi copii care citesc silabisit, care nu ştiu să scrie corect.
Asta este doar o părere, a unui părinte care chiar se ocupă de copiii săi aflaţi în acest sistem de învăţământ. Nu am nimic împotriva aceste teste, cu toate că doamna lui Luca le dă în fiecare zi, teste scurte şi la obiect, extrem de binevenite. Însă la aceste testări nici nu se dau calificative, sau mă rog, cică nu se spun părinţilor, nici nu se trec în catalog. Atunci, cea care va trebui să intervină este învăţătoarea care oricum este mai mult decât în temă cu situaţia fiecărui copil din clasă.
Din punctul meu de vedere, ceva nu se leagă!
Dar noi avem motiv să lucrăm din fel şi fel de caiete, iar acest lucru nu face rău nimănui. Aşa că, am trecut la treabă!

DSC_6328 DSC_6329 DSC_6331 DSC_6332 DSC_6334 DSC_6335

Mai jos, dacă nu aţi intrat în posesia acestor teste pentru pregătire, am ataşat câteva exemple. Poate aşa o să vă  dumiriţi despre ce este vorba.

img791 img792 img793 img794 img795 img796 img797 img798 img799 img800 img801 img802 img803 img804 img805

Eu vă doresc mult succes! Fiecare copilaş să fie în paza Îngeraşului său! Să aibă încredere în forţele proprii şi să ştie că este un test ca oricare altul, un test ce se vrea constructiv.

Noi ca părinţi, trebuie să-i încurajăm şi să le stăm alături!

DSC_6356 DSC_6357 DSC_6358

 

Reclame