Etichete

, , , , , ,

Image

Poveştile lui Andersen constituie un prilej de bucurie pentru orice cititor, fie că are 8 ani, 45, sau chiar 70 de ani. Harul deosebit al acestui iscusit scriitor are un efect atât de binefăcător asupra cititorului, încât lecturarea acestor poveşti, poate înlocui cu succes o pilulă medicală ce poate avea şi efecte adverse.
Înşiruirea evenimentelor şi mesajul transmis nu are cum să te facă decât să începi citirea unei poveşti şi să nu te opreşti decât atunci când aceasta s-a sfârşit.

În biblioteca noastră există de mai multă vreme acest cufăr cu poveştile lui Andersen. Nu sunt singurele cărţi scrise de acest autor care se regăsesc la noi, pe rafturi. Dar aşa, în acest format sunt foarte drăgălaşe. Dimensiune cărţilor spune acest lucru, 16×12 centimetri.

Cele cinci poveşti ce se regăsesc în cufăr sunt: Răţuşca cea urâtă, Soldăţelul de cositor, Hainele cele noi ale împăratului, Mica sirenă şi Lebedele sălbatice.

ImageImage

Image

ImageImageImage

Am început prin a vă arăta câteva imagini din fiecare cărticică în parte, pentru a vedea cât sunt de frumos realizate şi ce ilustrații deosebite regăsiţi în interiorul lor.

Prima prezentată este „Hainele cele noi ale împăratului”. Urmează „Mica sirenă”.

Image

ImageImageImage

A treia cărticică aflată în cufăr este „Lebedele sălbatice” iar cea de a patra se numeşte „Soldăţelul de cositor”.

Image

ImageImageImageImage

Image

ImageImageImage

Ultima, dar nu cea din urmă este  „Răţuşca cea urâtă”.

DSCN1750

DSCN1751DSCN1752DSCN1753DSCN1754

Cărţile sunt frumos legate cu aţă, nu lipite, aşa fiind mai trainice.

Am căutat pe internet această versiune dar am găsit ceva asemănător, care poartă denumirea „Comoara cu poveşti – Andersen Cutia cu cinci poveşti”. Poveştile sunt aceleaşi dar altfel traduse, şi cred că în interior și imaginile sunt la fel ca în cele pe care le am eu.

Revenind la activitatea noastră, Luca le-a citit pe toate într-o după amiază iar pentru ora de lectură de la şcoală a optat pentru Hainele cele noi ale împăratului”.

ImageImage

ImageImageImageImage

A trebuit ca pentru şcoală să fie completată o fişă tip, pe care o dă doamna învăţătoare, şi în care copilul trebuie să scrie 10 rânduri din textul cerut, apoi să spună ce anume i-a plăcut, sau nu la această lectură, după care, pe cealaltă parte a foii să deseneze orice altceva ce este legat de lectura respectivă.

ImageImage

De-a lungul timpului, Luca a făcut şi rebus dar a şi desenat sau a completat întrebări legate de personajele întâlnite sau întâmplările prin care trec acestea. De această dată am optat pentru ceva diferit şi anume: am pregătit câteva foi de fetru, de diferite culori şi un tipar de cămaşă (mai degrabă a ieșit un tricou), pe care Luca a trebuit să le decupeze. Una câte una, cămăşuţele au prins formă iar Luca le-a montat şi tăiat pe toate.

Image

ImageImageImageImageImageImage

Cel care a ales aceste culori a fost tot el iar eu i-am respectat dorinţele. Am uitat să precizez că din această poveste partea cea mai îndrăgită de Luca a fost aceea în care copilaşul rosteşte cu voce tare „Dar este dezbrăcat!”.
Pe aceste hăinuţe copilul a scris câteva din defectele majore ale împăratului, iar pe marginea lor a fost ţesută o întreagă reţea de întrebări, comentarii, păreri dar şi sugestii.

ImageImageImage

Asta a fost pentru astăzi. Nouă ne-a plăcut şi dacă veţi considera util ceva din cele scrise mai sus, nu ezitaţi să folosiţi. Ori poate veţi avea ideii mai bune ca ale noastre. Dacă da, aşteptăm să le împărtăşiti şi cu noi !
Vă dorim ca săptămâna ce stă să înceapă, să fie una foarte bună, creativă şi cu rezultate minunate!