Etichete

,

Image

Câte nu se pot povesti despre acest subiect atât de ofertant!

În copilăria mea, Moșul îmi aducea păpuși iar pe lângă ele, regăseam o grămada de accesorii. Am avut patut din lemn iar pe el se odihnea o mandrete de asternut confectionat de draga mea bunica. Tot datorita iscusintei ei, papusile aveau o intreaga garderoba de care aveam mare grija.

Stateam si ma gandeam ca noi (adica parintii) suntem cei care stabilim, la inceputul de drum al copilului ce jucarie sa aiba si cu ce anume sa se joace. In functie de preferintele noastre, ei vor avea trasat in subconstient jucariile noastre favorite care mai apoi vor deveni ale lor,iar mai tarziu, pe masura de vor creste sa-si aleaga propriile personaje favorite.

Ca fiecare copil, si ai mei baieti au avut si inca mai au, preferinte intr-ale jucariilor( nu vorbesc aici de jocuri pentru ca ele reprezinta altceva). In functie de povestile pe care le-am lecturat cu multa asiduitate, sau ales si personajele preferate.

Atat in cazul lui Razvan dar si al lui Luca, somnul le-a fost vegheat de ceea ce eu am numit ,,Zana cea buna” iar ea are aceasta infatisare.Image

In timp, a ,,sarit” din patut si s-a asezat confortabil pe pian, pentru a veghea modul in care se desfasoara repetitiile copiilor mei.

In cazul lui Luca, am mai avut o hainuta ce avea pe piept un ingeras, iar el mi-a placut atat de mult, incat la momentul potrivit l-am transformat intr-un talisman.

Image

Daca sunteti curiosi cum a ajuns asa dintr-o bluza, aflati ca am facut o pernuta, pe marginea careia am pus o funda desfacuta.

Dar jucaria preferata a lui Luca este Coconaş, un urs care nu lipseste de langa el decat atunci cand merge la scoala. In rest este in permanenta alaturi de Luca si vreau sa va spun ca l-am carat peste tot, fara nici o exceptie. Este bun prieten cu alt ursulet, care atunci cand l-a primit  acesta era inca o data  cat el. Intre timp s-au mai schimbat proportiile.

Image

De ceva vreme insa, Mario si amicii lui au devenit buni companioni cu Luca, iar el face foarte des vorbire despre ei. Asa ca, am gasit de cuviinta, ca ei sa fie cei care urmaresc cum se desfasoara lectiile lui Luca drept pentru care copilul a amenajat un coltisor din care sa poata privi mai bine. Iar ce a iesit a bucurat pe toti ai casei!

ImageImageImageImageImageImage

Si uite asa, din jucarie in jucarie am ajuns si la ,,Cartea cu jucarii” din care Luca a avut de lecturat cateva povestiri. Vreau sa spun ca a fost o activitate minunata, iar faptul ca inainte s-a lucrat la stativul pentru Mario, a pus totul intr-o lumina foarte placuta.

Tema a fost de aceasta data povestirea ,, Cheile” iar pe marginea ei am facut cateva activitati extrem de placute.

Image Image

Dupa ce s-a lecturat textul, l-am rugat pe Luca sa faca un rezumat al lui si sa spuna ce anume i-a placut, ce nu i-a placut si daca ar avea ceva de schimbat. Au fost multe remarci interesante si aici as reaminti doar una: ,, nu pot sa cred ca exista parinti care au atatea secrete fata de copil”.

ImageImage

Povestea este una foarte frumoasa, plina de invataminte iar copilul poate intra usor in ea. Am avut si noi mici roll-playuri in care Luca facea ghidusii laolalta cu cei doi frati.

Cuvintele intalnite prima data le-am subliniat si le-am deslusit, iar pe langa ele s-a mai completat o fisa de lectura.

ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Daca fata fisei este una standard si ea este data de doamna invatatoare, pe spatele ei te lasa sa faci desene ale personajelor din lectura sau orice altceva crezi tu de cuviinta ca s-ar preta textului lecturat.

Pentru fisa de astazi, am ales ca Luca sa completeze un rebus, iar pe verticala iesea titlul textului. Pe langa acest rebus, pe care l-am gasit pe Didactic.ro, am mai scos si o imagine a unei familii cu doi copii, pe care Luca a trebuit s-o coloreze.

ImageImage

Tot pe marginea acestui text, am gasit, evident pe internet, o fisa de lucru, foarte interesanta, la care Luca a lucrat cu drag, fara a comenta sau a o respinge. Aici a existat o cerinta in care trebuia sa faci enunturi in care cuvantul cheie sa aiba sensuri diferite. Asa am apelat iar la dictionarul nostru de omonime, care ne-a fost de ajutor si de aceasta data.

ImageImageImage

Image DSC_3179

Fisele arata asa.

Image img313

Cam atat despre jucarii, asta nu ca s-ar fi epuizat subiectul. Dar si….maine mai este o zi!