Etichete

, , , , , , , , ,

DSC_2723

„Școala noastră de acasă” se axează în primul rând, pe programa școlară iar pe marginea acesteia facem diferite activități ce se doresc a fi o completare a lucrului din clasa. Abia după ce terminăm aceste discuții, în limita timpului disponibil, dau curs curiozității și întrebărilor copilului la subiecte ce nu sunt încă în această programă.
Pentru săptămâna aceasta, la „Cunoașterea mediului” Luca a ajuns la lecția despre legume. Povesteam, nu de mult, ce mari grădinari suntem de la începutul primăverii, când am tot descoperit transformările pe care le suferă o plantă, în drumul ei spre maturitate.
Astăzi am mers pe acest subiect fără a ne abate, pentru că el este destul de ofertant iar activitățile ce pot fi făcute, în număr nelimitat.
La căpătaiul nostru, au șezut mica Enciclopedie Larousse. „Plantele” dar și o carte scoasă de Editura Aramis, „Să cunoaștem legumele”. Ambele cărți sunt extrem de utile, nemaifacând vorbire despre condițiile grafice excelente în care sunt editate. Le voi arăta, pagină cu pagină, poate vor fi de folos cuiva.

DSC_2731 DSC_2732 DSC_2733 DSC_2734 DSC_2735 DSC_2736 DSC_2737 DSC_2738 DSC_2739 DSC_2740 DSC_2741 DSC_2742 DSC_2743 DSC_2744 DSC_2745 DSC_2746 DSC_2747 DSC_2748 DSC_2749 DSC_2750

Pe lângă aceste două minunate cărți din care s-a citit informații despre fiecare legumă, am pregătit și un presenter în care am redat etapele prin care trece o sămânță până devine matură. Acest presenter l-am mai folosit în lecțiile în care se făcea vorbire despre plante. El a fost asamblat la acea ora de către Luca, copilul având cartolinele disparate.

DSC_2754 DSC_2755 DSC_2756 DSC_2757 DSC_2758

În procesul nostru de învățare s-a regăsit și manualul, asta pentru că doar această carte se folosește în clasă, pe lângă care mai sunt planșele pregătite de doamna învățătoare.

DSC_2729DSC_2730DSC_2699 DSC_2700 DSC_2701 DSC_2702 DSC_2703 DSC_2704 DSC_2705 DSC_2706 DSC_2713 DSC_2716 DSC_2720 DSC_2723

Am recapitulat care sunt legumele specifice fiecărui anotimp și cum preferă să le mănânce: crude sau preparate. Așa am aflat că legumele lui preferate sunt ridichea și broccoli. Ne-am reamintit și de fișele pe care le-am făcut în primăvară, când și eu dar și el am descris câte o legumă. Tot în cadrul acestei lecții am discutat și despre dăunători pentru că și-a adus aminte de gândacii de Colorado.

DSC_2722DSC_2718DSC_2753

DSC_2751DSC_2752

Ultima etapă a fost completarea unei fișe în care s-au scris părțile care se consuma din plante. La unele rădăcina, la altele tulpina, fructele, florile sau semințele.
Îndemnul nostru de final este: consumați cât mai multe legume pentru că sunt benefice organismului!