Etichete

, , , , , , ,

DSC_1794
Am ajuns la a doua carte pe care Luca o tot „târâie” după el prin casă și pe care nu se-ndură s-o lase din mână.
Ați ghicit! Doctorul AUMĂDOARE a poposit în copilăria lui Luca! Și copilul din mama de acum a legat o prietenie cu acest domn deosebit.

DSC_1795

Mi-ar fi plăcut ca el să poată citi din cartea pe care am avut-o eu, însă acel exemplar nu s-a mai păstrat, din păcate. În consecință, am achiziționat un exemplar de pe net.
Această reeditare a editurii Gramar n-are nimic a face cu cea pe care o știam eu, înafara textului, însă acest lucru l-am transformat într-un beneficiu în folosul copilului.
Să vă povestesc ce-am făcut de fapt.
Am găsit în mediul online cartea originală din care am tipărit desenele. Pentru că în cartea pe care a citit-o Luca nu existau decât trei desene, am făcut fișe pe care am lipit câte un desen, iar Luca, privindu-le, a trebuit să spună din ce capitol sunt dar și să scrie câteva cuvinte proaspăt întâlnite, lucru pentru care s-a folosit dicționarul.
Așa au luat naștere fișele pe care o să le vedeți mai jos. Tot acolo, am să vă arăt în ce stare minunată a lucrat copilul aceste fișe și ce bucurie a fost pe el când a văzut desenele.

DSC_1805DSC_1802DSC_1801DSC_1799DSC_1797DSC_1788DSC_1787DSC_1786

img022img023img024img026img027

La sfârșitul activității noastre Luca a scris câteva din calitățile îndrăgitului doctor, pe care le-a pus inițial pe macheta confecționată la această tema. Apoi le-am transferat pe o coală de hârtie unde a mai scris și care sunt cei mai buni prieteni ai doctorului.

DSC_1813DSC_1814DSC_1817

img028

Ca o concluzie personală: ar trebui ca reeditările să fie făcute în același format și în  aceeași grafică cu cea originală. Așa nu s-ar știrbi deloc din prețiozitatea acestor scrieri. Însă poate se va găsi cineva care să concretizeze, așa reapărând și „Aventurile lui Guliver”, „Fram, ursul polar„ „Pinocchio”, „Buratino”, „Piticul Cipi”și multe alte minunății.

Cine spune că înainte de ’89 erau numai lucruri rele, se înșală! Dacă se privește cu atenție la acele vremuri, mai sunt câteva lucruri și fapte ce nu ar trebui neglijate în zilele noastre.