Etichete

, , , , , , ,

Uite că mini vacanța petrecută la Brașov a adus în atenția noastră, prin bunăvoința Alinei căreia îi foarte mulțumesc, mai multe cărticele în limba engleză pe marginea cărora să facem mai multe activități frumoase, nu doar lectură. Mai este nevoie de un respiro între cărțile mai serioase. 🙂
Aud tot mai numeroase voci precum că un copil stă mult la calculator și pe tabletă ori mai știu eu ce gadget pentru că nu are parte de atenția părinților, ori pentru ca aceștia nu au timp să-l aloce odraslelor. Însă eu vă spun că orice activitate ai face, la un moment dat, tehnologia își cere tributul. E fascinantă înșiruirea de acolo și nu prea ai cum s-o eviți.
Bunăoară, exemplul nostru, nu al altora:
Luca trăiește înconjurat mai mult de adulți. Fratele lui este plecat iar prietenii pe care-i are nu pot sta la noi mereu. Vin și se joacă dar cu măsură. El nu prea merge, mai mult vin ei pentru că-și doresc să mai meșterim împreună, dar asta nu reprezintă o problemă.
Eu fac cu el tot soiul de activități, atât în casă cât și în aer liber dar acestea nu se pot face mereu. Nu poți aloca unui copil tot timpul și așa, se strecoară calculatorul, tableta, consola. Telefon nu are și nici nu vrea, încă.
Pe consolă joacă Mario, și mă bucur că ecranul e la distanță și nu-i așa mare pericol. Pe laptop-ul lui urmărește niște youtube-ri cu care a stabilit și o legătură. Nici aici nu mă deranjează pentru că dialogul purtat cu ei dar și ascultatul este în limba engleză. Se văd progresele apărute (are un bagaj de cuvinte considerabil). Dar tot așa, se mai vede și simte atracția exercitată de aceste activități. E greu să-l rupi și nici nu-mi doresc. Tot ceea ce urmăresc este un echilibru între toate astea, pe care el nu poate să-l gestioneze și așa intervin eu, jandarmul de serviciu.
Poate în familiile unde sunt mai mulți frați altfel stă treaba ori poate că sunt copiii pasionați de desen ori de lego. Pe ai mei nu i-a prins nici una nici alta și am înțeles, după multe tatonări și insistențe, că nu au aplecare și dacă așa stau lucrurile cât pot să insist?
Am alunecat mai mult spre cărți și aici oferta-i foarte vastă. Și ele, cărțile, trebuie alese cu grijă pentru a-i deschide copilului apetitul de lectură. Mulțumesc lui Dumnezeu că putem să-i oferim cărți valoroase, frumoase, de calitate.
Ei, pe lângă cărțile astea eu am tot țesut activități, și nu de ieri ci dintotdeauna, care să-i completeze cunoștințele. Subiectele au cuprins foarte multe domenii și au fost momente în care entuziasmul a atins cote foarte înalte.

Și acum am reușit să-i stârnesc curiozitatea cu ajutorul unei cărți Zoo in the Sky: A Book of Animal Constellations.

dscn8198

Lângă ea am adăugat mai multe seturi de jocuri Geomag, care l-au ajutat să reconstituie constelațiile prezentate în carte.

When the sun sets, darkness falls. The stars appear one by one. Then the sky turns to a picture puzzle.
What is hiding in the patterns of stars? Some people say they only see squarea and squiggles, lines and loops. But imagine hard, and the sky comes to life.
The star patterns make a wing here, a tail there, a twinkling eye, even a scorpion s stinger.
Sky watchers long, long agoimagined a whole zoo of animals. They shine there still when you are under the magic spell of the nighttime sky.

dscn8199

dscn8201

The Scorpion has a nasty sting in his tale. Beware as he scuttles across the Milky Way. His tail is curved around and he is waving his fearsome claws.

Leo the Lion is the king of the beasts and lord of the sky. In February and March he looks down from a throne high up in the heavens.

dscn8203

The Whale is the greatest of all living creatures. He is the one of the largest in the sky, too. A monstrous size, he is sometimes called the Sea Monster.

dscn8209

Cartea are la început dar și la sfârșit două hărți: Northern Sky and Southern Sky. Pe ele sunt reprezentate constelațiile pe care le-a confecționat și Luca cu ajutorul pieselor de la Geomag.

dscn8218 dscn8215 dscn8219

Sper să recunoașteți constelațiile din imagini. 🙂
Și așa, cu ajutorul acestei minunate cărticele, am reușit să mai vorbim despre cer și misterele lui.
V-ați jucat cu Geomag-ul?
Ce vă place să confecționați cel mai mult?