Etichete

, , , , , , , ,

Ușor, ușor substantivele își dezvăluie toate secretele. Dacă s-a început acum ceva timp, parcă nu chiar de mult, cu „eu spun una, tu spui multe”, iată că am ajuns la faza în care informațiile s-au adunat și ne-au arătat un substantiv în toată splendoarea lui. Am aflat de numerele la care poate fi – singular sau plural, de felul și genul lui, asta ca să nu mai spun despre cum se desparte în silabe, care sunt consoanele și vocalele care îl alcătuiesc, cuvintele cu care poate fi înrudit sau rimele care se pot face. Vedeți, câte se pot spune despre un substantiv?

A crescut mare substantivul nostru și pe noi ne bucură. Acum ne putem juca altfel cu el și sunt convinsă că bucuria este reciprocă.

Am apelat la tot soiul de cărticele iar zilele acestea a venit rândul celei scrisă de Ioana Pencea, apărută la editura Litera, intitulată „Părțile de vorbire Aplicații” Aici veți găsi mai multe exerciții despre părțile de vorbire, cu grade diferite de dificultate despre substantiv, adjectiv, verb, pronume sau numeral.

Lucru la română ian 20161

Genul substantivelor – video

Am printat și evaluările naționale de anul trecut, cele care au fost date la limba română și pe care Luca a putut să le rezolve fără nici o greutate. Fișa este cu „Povestea Peștișorului curcubeu” și o găsiți pe diferite site-uri.

Pe lângă acestea, am pus și noi în practică abordările doamnei Ema Winter, care au fost împărtășite pe blogul personal, Ema la școală. Am mai modificat, dar scheletul l-am păstrat. Mulțumim frumos!

Așa că, în lipsa altor parteneri de întrecere am organizat o adevărată Olimpiadă a substantivelor, pentru că așa a dorit Lucă să o cheme, fiind doar a noastră. Am lucrat, contra cronometru, toate cele 16 fișe la care am mai adăugat și o fișă personală a substantivului, găsită tot pe blogul „Ema la școală”. Nici nu vă imaginați cât de frumos a putut să fie, iar Luca, la un moment dat, m-a întrebat dacă nu pot face așa ceva și colegii lui, la școală. Mâine am s-o întreb pe doamna dacă este de acord să confecționez aceste planșe și pentru copiii de la clasă și poate vom organiza și acolo, o altă Olimpiadă. 🙂

Găsește rima! – video

Lucru la română ian 20162

Ultima etapă a jocului nostru a avut ca cerință citirea unor texte ce reprezintă exerciții de dicție. Am găsit pe internet, pe pagina unui cabinet de logopedie (din păcate nu mai am adresa că aș fi atașat-o cu mare drag), aceste texte pe care le-am printat și transformat în niște cartoline. Atașez cartolinele pe care le-am confecționat eu.

DSCN5721DSCN5720

Dar să vedeți ce a ieșit atunci când le-am citit!

Exerciții de dicție mamă*fiu – video

Minunat! Încercați și voi și veți vedea ce înseamnă să înveți, jucându-te.