Etichete

, , , , , , ,


Atunci când ai un copilaș ce merge la grădiniță, observi, dacă dorești și dacă te interesează, cum decurge o zi din viața acestuia, altundeva decât acasă. Activitățile sunt structurate pe centre, în cadrul cărora sunt desfășurate actiuni  specifice fiecaruia.
Centrele ă sunt  în număr  de 6 (șase) iar ele trebuie deschise (nu toate într-o zi!) ăn  funcție  de  tema  pe  care o parcurge  educatoarea în  ziua respectivă.
Aceste centre sun foarte ofertante, interesante și extrem de captivante pentru  copii, însă pentru ca activitatea să se desfășoare cursiv și în favoarea copiilor, ele trebuie dotate  cu materiale pe care, de cele  mai multe ori,  grădinițele  nu și le permit!
Aici intervine, flerul și abilitatea educatorului de a stabili o comunicare și colaborare eficiența cu părinții,  care sunt dornici de-a stimula acest proces de învățare.
Există 6 (șase) centre și ele sunt, după cum urmează:

JOC DE ROL – în cadrul acestui centru au loc diverse dialoguri între copil și educator sau între copii și se pot desfășura spectacole, teatre.

ȘTIINȚĂ  – aici se desfășoară experimentele atât de îndrăgite de copii dar și diferite activități de observare din biologie și geografie.

ARTA  – activitățile desfășurate aici sunt cele de pictură, desen, colorat. Se mai  pot face diferite bricolaje sau colaje, postere etc.

CONSTRUCTII – după cum este și denumirea, aici se construiește. Se folosesc diferite jocuri de construit din lemn, plastic, carton sau orice alt material și se pot face orășele, parcuri sau ce anume dorește  educatorul  să evidențieze la tema avută.

NISIP  ȘI  APĂ –  un centru care este atât de încântător, copiii  fiind  absorbiți de el. Este un centru ce necesită un loc special amenajat,  în  care să fie nisip și  forme necesare constructiei. În  anotimpul  rece este o încântare să te  poți juca precum vara, la mare, însă pentru educator reprezintă un efort suplimentar.

BIBLIOTECA –  multe cărți (dar nu foarte multe ca număr pentru că nu-i spațiu de depozitare)  și cu teme foarte variate. În grădiniță se „citesc” imaginile, un exercitiu excelent pentru dezvoltarea vorbirii și pentru îmbogățirea vocabularului.

Acestea sunt centrele care sunt aprofundate în grădinițe. Ele ar trebui să existe în fiecare grupă și să fie folosite cu maxim randament. Părintele va ști când va veni la grădiniță  să-l ia pe cel mic, la care din centre a activat, pentru că educatorul va pune fotografia lui acolo.
Cu ajutorul educatorilor dar și al părinților, ele pot arăta minunat, iar șederea copiilor la grădiniță să reprezinte o acțiune benefică pentru toți cei implicați!
Dacă se stabilește o comunicare eficientă între adulți, educator – părinte, aceștia vor reuși să gestioneze eficient toate problemele ce apar în acest prim pas al integrării în colectivitate.
Unul deloc de neglijat!

Anunțuri