Etichete

, , , , ,

Spuneam în articolul de ieri că există clase, cu precădere în mediul rural, în care învață copii situați pe paliere de vârstă diferite. Celebrele clase combinate în care întâlnim copii de clasa a I-a, a II-a chiar a III-A și a IV. Vi se pare imposibil? Ei bine, aflați că sunt multe asemenea cazuri.

Nu o dată am fost provocată să confecționez machete necesare unei săli în care învață laolaltă toți. Ce contează că unul abia face primele liniuțe iar altul învață lanțul muntos.

Până la urmă copiii au capacitatea de a se acomoda cu diferitele situații în care sunt puși, dar ce se întâmplă cu cele care stau în fața acestor copii. Despre soarta lor nu se interesează nimeni?

Aud remarca: Mergi puțin la țară, predă și acolo și abia după aceea vino la oraș. Vă sună cunoscut? Da, eu cred că da.

Profesorul de la țară este privit ca fiind inferior celui de la oraș, însă în multe cazuri această diferențiere nu este corectă. Și nici adevărată.

Acum doresc să vă vorbesc despre provocarea de a confecționa machete pentru un dascăl ce predă simultan, copiilor din 4 clase.  Cei mai mici sunt Piticoții, și ați ghicit!, sunt de clasa 0.

DSC_0103

Urmează copiii din clasa a I-a, iar aceștia se numesc Boboceii.

DSC_0100

Elevii din clasa a II-a sunt Iepurașii iar cei din clasa a III-a sunt Ursuleții.

DSC_0098DSC_0102

Dar să revin la dascăl. Ce te poate bucura mai mult decât dorința și atitudinea lui? Eu nu lucrez în minister să pot interveni, dar ca părinte pot rosti cuvinte, iar ca antreprenor, confecționa lucrușoare. Iată ce spune doamna Angela:

Apropo…să mă prezint ..mă numesc Angela Toth și sunt o dascăliță din mediul rural care lucrează în regim simultan cu 4 clase…..CP, I, II, III ..cu un efectiv de 18 elevi…Vă dați seama că sala mea de clasă e  prea mică pentru câte centre ne cer să amenajăm..dar încercăm să facem față. În ceea ce privește spațiul nu trebuie să vă faceți griji. Am încercat să folosesc aproape tot spațiul existent decorându-l cu lucrarile elevilor.(pereții arătau oribil pentru că nu au mai fost zugraviți de vreo 8 ani).

Acum vreau ceva nou, ceva ce să-i impresioneze cu adevărat pe copiii mei; așa că lucrările existente, realizate în totalitate de elevii mei în orele de AVAP/ Ed. tehnologică vor fi luate și așezate pe coridorul școlii.( sunt mândria lor!). Sunt sigură că împreună vom însufleți sala de clasă și vom aduce bucurie copiilor.

Desktop22Desktop23Desktop24

Așadar, mă bucur grozav că am reușit să mai schimbăm câteceva în această situație. Îmi pare rău că nu am putut ajunge până acolo să le pot monta eu, pentru ca treaba mea să fie completă, dusă până la capăt.

Dar sunt convinsă că dăscălița pricepută va reuși să le pună, pentru ca la început de an copiii să creadă că au nimerit în altă sală, nu cea pe care o știau.

Materiale didactice iulie201517

Să mai spună cineva, că omul nu sfințește locul.

Anunțuri